שולחן מפקח - דבר המפקחת - אמל שלופי
נווט למעלה
כניסה
 
 

من تأسيس الشركة لإسرائيل ومجموعة عوفر

عنوان: شفاعمرو -توفيق زياد
هاتف : 9059111
فاكس : 9059147
ساعات الاستقبال: الاثنين ,الاربعاء, الخميس , السبت 08:30 حتى14:30

פתח דבר

ד"ר אמל נסייר-שלופה

 מפקחת ח"ן

    על חינוך בלתי פורמאלי ופעילות פנאי

  •  

    למידה הופכת לערכית-משמעותית במצב בו הלמידה היא בעלת חשיבות, ערך ומשמעות ללומד בהלימה לעולמו, לעולם המושגים שלו, לקוגניציה ולרגש שלו, ובעצם התרחשותה מעצבת את מציאות חייו של הלומד, על אישיותו, כישוריו, התפתחותו ועתידו.

    החינוך הבלתי פורמאלי, הוא תפיסה חינוכית, בבסיסו טבועה ההנחה שניתן ורצוי לממש מטרות חינוכיות וחברתיות בסיוע עקרונות, תכנים, ארגונים וכלים בעלי רמת מיסוד גמישה, המשוחררים מכללי המבנה הקיים בדרך כלל בבית  הספר.מוסד בלתי פורמאלי עשוי להיות תנועת נוער, מועדון נוער, מתנ"ס ,מרכז תרבות, נוער וספורט, מרכז התנדבותמועצות נוער וכו'; אין הכוונה רק לחוגים שונים: שעיקרם בהקניית ידע או מיומנות ואין להם עניין ישיר בחינוך.דמות המחנך הבלתי פורמאלי קרויה מדריך נוער (ובקיצור "מדריך"), והוא אחראי על קבוצה של חניכים

    חינוך בלתי פורמאלי משמעו למידה מתוך מעשה ולא מהמעשה עצמו, לדוגמה, מתוך משחק ילמד הילד על חברות או על כל  ערך חברתי אחר.

    לפעילות פנאי מובנת במסגרות חינוך בלתי פורמאלי, יתרונות רבים. השתתפות בפעילות זו מאפשרת לפרט, לרכוש מיומנות וכישורי חיים שאינם מוקנים לו במסגרת הפורמאלית. תוך כדי התנסות אישית, החווה קולט את הגירויים מהסביבה בצורה טובה יותר, ויוצר לעצמו סמכות חדשות בחייו. השתתפות בפעילויות פנאי מובנות תורמות להגברת הביטחון העצמי וקידום העצמאות של הפרט.

    ליתרונות אלה חשיבות לגבי ילדים ובני נוער בסיכון וקבוצות שוליים, עצם היותם נמצאים בשלבים שונים של השתלבות וקבלת הנורמות המקובלות בחברה, החינוך הבלתי פורמאלי מאפשר להם לממש עצמם, ולהרגיש חלק מן הכלל.

    בנוסף החינוך הבלתי פורמאלי מביא להישגיים אישים אצל הפרט כגון: הישגיים לימודים טובים, שיפור ביכולות אישיות וחברתיות, שיפור דימוי עצמי, פיתוח כישורי מנהיגות, ומניעת התנהגויות סיכון בקרב בני נוער.

    מתמקדים בגורמי החוסן וההגנה המעצימים את תחושת הרווחה הנפשית והחברתית ובכך מאפשרות תפקוד טוב יותר לנערים אלו בחיי היום.